Menu

Dynamo revisie

Een dynamo die de accu niet meer oplaadt is erg vervelend wij lossen het op.

Na een juiste diagnose reviseren wij de dynamo met ons groot assortiment voornamelijk originele onderdelen voor u. Dit geldt voor alle types 6-12 en 24Volt.  De reparatie tijd is afhankelijk van urgentie en beschikbaarheid van de onderdelen, gemiddeld binnen 24 uur.

Niet snel genoeg, Spoed?

Naast reparatie hebben wij ook een grote voorraad originele en eigen ruil dynamo’s. Even iets speciaals of niet op voorraad? Is het nog geen 10.00uur? met daglevering [met transportkosten] kunnen wij vaak nog iets voor u regelen. Voor alle soorten toepassingen en bedrijven van auto-bedrijven tot en met industrie.

Naast de gebruikelijke wisselstroom dynamo’s reviseren wij ook nog oude 6 en 12Volt gelijkstroom dynamo’s zelfs van voor de oorlog.

Voor een gemiddelde reparatie geldt ‘s-morgens brengen ‘s-middags klaar. Onze klanten komen uit Uden, Volkel, Odiliapeel, Mill, Langenboom, Zeeland, Nistelrode, Loosbroek, Heesch, Berghem, Oss, Vorstenbosch, en soms uit de rest van Nederland voor speciale problemen.

Er is tegenwoordig veel Aziatische replica import, maar wij zeggen: «beter goed gerepareerd, dan slecht geïmiteerd». Wij werken met A-merken omdat kwaliteit al 45 jaar bij ons bovenaan staat daarom is onze eigen ruil is zoveel mogelijk origineel. Moet is iets goedkoper zijn dan is Aziatische “replica” imitatie door ons uitgezocht is bij ons natuurlijk ook leverbaar.

Ook hebben wij vele onderdelen zoals omvormers, acculaders, relais, spanningsregelaars, ventilator en andere gerelateerd gelijkstroom producten op voorraad

Dynamo’s werken en de nieuwste techniek:

Tegenwoordig is een dynamo ook een onderdeel van het «netwerk» van de auto van het zogenaamde CAN-bus systeem. Een dynamo waar geen ‘d+’ controle lamp aansluiting meer op zit heeft vaak een andere «computer» aansluiting. Deze computer aansluiting kan bestaan uit bijvoorbeeld een Dfm, LIN, BSS of COM signaal.

Deze ECU communicatie systemen zijn te vinden op auto’s vanaf 2002 en zijn bekend als LIN (Local Interconnect Network) en BSS (Bit Sychronous Single Wire) en eerder als Ford of GM’s PMW (Pulse Width Modulation).

Waarbij deze ook nog onderverdeeld zijn in verschillende «baute rate’s» (snelheden) van bijvoorbeeld 9600 of 19K2. Verder is er is ook een- en tweezijdige communicatie. Deze communicatie stuurt ook het dashboard lampje aan, en niet meer via een draadje van de dynamo naar het lampje. Het vervangen door een dynamo met een gelijke stekker wil tegenwoordig ook niet meer zeggen dat het probleem is opgelost. De auto en een dynamo moeten elkaar ook  ‘verstaan’! En dus via hetzelfde protocol met elkaar communiceren. Uiteraard kunnen wij dat voor u testen, ook op het voertuig indien nodig. Het is niet mogelijk om Bosch en Valeo dynamo’s met het zelfde LIN protocol uit te wisselen, aangezien deze verschillende adressen gebruiken (ID), dus het zal niet werken op de auto.

De reparatie en verkoop van alle typen dynamo’s en startmotoren is al meer dan 45 jaar ons vak auto-bedrijven en industrie kunnen al jaren op ons bouwen en ons vertrouwen.

 

  • American Bosch
  • Bosch
  • Auto-Lite
  • Bosch
  • BUTEC
  • CAV
  • Delco Remy
  • Delphi
  • Ducellier
  • Elmot
  • Femsa
  • Ford
  • Hitachi
  • Iskra
  • Leece Neville
  • Lucas
  • Magneti Marelli
  • Mando Melroe
  • Mitsuba
  • Mitsubishi
  • Monark
  • Motocraft
  • Motorola
  • NIKKO
  • Nippon Denso
  • Pal (Magnetron)
  • Paris Rhone
  • Prestolite
  • Sawafuji
  • SEV Marchal
  • United Technologies
  • Valeo
  • enz