Naast het reviseren en testen van conventionele verstuivers / injectoren en testen wij ook sinds 2004 Common Rail Diesel Injectoren. Een Common Rail Injector is een elektronisch aangestuurde verstuiver die afhankelijk van druk en aanstuurtijden verschillende opbrengsten oplevert. Een vervuilde injector/nozzle geeft een andere reactiesnelheid en vermindert zo (start-) opbrengst. Ook deze reactiesnelheid (RST) kunnen wij meten en vastleggen. Daardoor kunnen wij o.a. C2i, C3i, IMA-ISA en Denso codes genereren op onze nieuwste testbank.
Je kunt bij klachten natuurlijk zomaar alle injectoren vervangen, wat heel kostbaar kan zijn. Het is vriendelijker voor de portemonnee en je hebt vaak een betere diagnose als je de injectoren laat testen. De inspuithoeveelheid van een injector moet namelijk binnen bepaalde grenzen vallen. Wanneer alle injectoren binnen deze grenzen vallen kan de regeleenheid de onderlinge verschillen corrigeren. Heeft de auto echter een bepaald aantal kilometers achter de rug dan kun je er natuurlijk altijd voor kiezen om een ruil of nieuwe injectoren te laten plaatsen.
Met onze al weer 3de generatie computer gestuurde Carbon-Zapp Diesel Tech CRU.2R tester kunnen wij sneller onder alle denkbare omstandigheden de modernste common rail injectoren testen. We testen alle merken Bosch, Denso, VDO-Siemens-Continental, Delphi of het nou spoel of piëzo is tot drukken van 2500bar. De resultaten zullen wij mailen of voor u afdrukke. Hierbij geven wij ook het juiste advies als u de klacht duidelijk aan heeft gegeven.
Ook injectoren voor vracht- en bedrijfwagens die niet nokkenas aangedreven zijn kunnen wij allemaal testen. Dit geldt ook voor GWW en landbouwvoertuigen.