Hoge druk benzine injectoren testen en reinigen

Diagnose hoge druk benzine injectoren; testen en reinigen

Met onze nieuwste 2023 (2e generatie)  Carbon Zapp GD1r-X testbank kunnen we alle hogedruk (tot 450 bar) spoel en piëzo benzine injectoren testen. Alle moderne benzine auto’s zijn uitgerust met hogedruk injectoren.  Wij kunnen deze testen volgens fabriek specificaties. 

Daarnaast hebben wij bijna 40 jaar ervaring in het reinigen en testen van lage druk zgn K-Jetronic injectoren. Nagenoeg alle test-adapters hebben we op voorraad om zo ruim 96% van de markt direct te kunnen testen.

Er zijn diverse probleem gevallen bekend waarbij deze direct ingespoten benzine injectoren niet meer goed functioneren, zoals:

  • Startproblemen (doorlekken van injectoren)
  • Te hoge opbrengst of misfiring
  • Minder vermogen
  • Afgenomen rijcomfort
  • Stationair niet mooi lopen inhouden of afslaan van de motor
  • Niet op alle cilinders lopen
  • Verhoogd brandstofgebruik (te rijk mengsel door slijtage)
  • Schade aan de katalysator
  • Verhoogde uitlaatgas emissies. De APK viergasmeting kan hierdoor niet goed zijn.
  • Motormanagementlampje op het dashboard gaat branden
  • Om problemen voor te zijn is E5 tanken vaak beter!

We testen alle merken: Bosch; Deka; Delphi; Denso, Magneti Marelli; FoMoCo; Mazda; Siemens; …

Bekende klachten bij BMW zijn lekkende injectoren,  (Foutcode P0300,P0306 of P0308). Dit resulteert in slecht lopen of inhouden. Ook Ford Ecoboost 1.0 en Volkswagen FSi en TFSi en andere motoren hebben soms mede het gevolg van E10 benzine problemen. Ook elektrische fouten kunnen wij opsporen. Alle hoge druk benzine injectoren tot een werkdruk van 450Bar kunnen wij voor u volledig geautomatiseerd testen met onze Carbon Zapp GD1R testbank. Wij testen hiermee volgens fabrikant gegevens. Belangrijke punten zoals doorlekken en opbrengt onder verschillende bedrijfsomstandigheden worden allemaal getest; evenals elektrische eigenschappen en reactie snelheid. Nu meer dan 500 referenties per 8-2023

De test resultaten kunnen wij voor u printen of aan u e-mailen. Hierbij geven wij ook het  juiste advies.

Update 7-2023 BMW injectoren kunnen we goed testen, maar NIET reviseren.

U kunt uw (probleem) injectoren ook opsturen en wij zorgen voor een correcte afwikkeling. Graag los zonder rail aanleveren.

Tip geef uw injectoren een cilinder nummer en vermeld de klacht voor het juiste advies

Graag uw email adres bijvoegen of aanmelden wanneer u ze opstuurt via werkplaats(@)stevens-uden.nl

Wij kunnen natuurlijk ook uw lagedruk injectoren testen zie: lagedruk benzine injectoren test

voorbeeld rapport

Injector referenties: 0261500023; 13537589048; 03C906036E; 03C906036F; 079906036C; H8201141604; 0261500074; 0261500029; 02610500076; 0261500102; 0261500109; 0261500221; Mazda E7T20171; 0261050029; 0261500100; 03C906036M; 0261500221; 0261500065; 0261500396; 9810335380; 24404012; A2710780649; 9822715980; 28581176; HDEV-1-0; HDEV-1-1 HDEV-4-1;  HDEV-5-1;  VAG; BMW; MINI; OPEL; PEUGEOT; CITROËN; Mercedes Benz; FORD, enz.

Shopping Cart
Scroll to Top