Menu

0

€0.00

  • Home
  • Nieuws
  • REVISIE VOLVO V60 Hybrid (155,157) ISG dynamo 0437507005 0437507028

Revisie van Volvo V60 ISG Bosch dynamo  0437507005 en 0437507028 en F026200005

Toepassing Volvo V60 type 1 en 2 (155,157) 2.4 Plug-in-Hybrid D6 AWD 2012-2016 D5244T15 , 2013-2018 D5244t17 / D5244T20

Een ISG dynamo heeft het zwaar te verduren. De hoge spanning op de aandrijfriem zorgt voor een zware belasting op lagers van de  ISG dynamo. Die lagers kunnen hierdoor defect raken. Dit merk je door een enorme herrie als die  van een traktor die onder je motorkap vandaan kan komen. Wanneer je te laat bent kunnen de lagers zelfs kapot lopen. Tip zorg voordat je de dynamo demonteert voor revisie dat de hybride accu >75% vol zit ivm programmeren/kalibreren dynamo.

Wij zijn in staat om ook deze dynamo en andere hybride dynamo’s  te reviseren en controleren in onze eigen werkplaats. Hiervoor hebben wij zelfs speciaal gereedschap ontwikkeld.

Deze lagers kunnen prima door ons vervangen worden. Deze reparatie vereist wel de juiste aandacht op een specifiek aantal punten, naast nauwkeurig werken zoals:

  • Hoogspanningsgedeelte hybride systeem vrijstellen;
  • Riemspanning  goed afstellen;
  • ISG ontluchtingsprocedure;
  • ISG kalibratie uitvoeren in sommige gevallen.

Op dit moment bekende Bosch nummers voor deze toepassing zijn:  0437507005; 0437507028; F026200005.

Volvo referenties 30659150; 31473906; 36002905; 36010249; 36050604; 36050655

Een ander punt:

Electrische storingen die voor kunnen komen aan de dynamo komen meestal uit de regelunit. Deze regel unit bevat ook de aansturing van de elektrische airco pomp. Oorzaak hiervan is juist vaak de elektronische airco pomp.

Door vanaf fabriek verkeerd gebruikte compressor olie kan de wikkeling van de pomp lichte (massa) sluiting gaan maken. Dit is bij Volvo bekend (maar wordt niet altijd toegegeven). De regeling zit op dezelfde print als van de dynamo, de ISG dynamo (regeling) kan hierdoor in de war raken en storingen geven. De dynamo bestaat enkel uit wikkelingen en drie rotor positie sensoren geen slijtdelen zoals koolborstels. Meestal treedt de klacht op bij een ingeschakelde airco. Sluit dus eerst de mogelijke oorzaak uit van de airco pomp voordat je de ISG dynamo onnodig vervangt.

What do you want to do ?

New mail

What do you want to do ?

New mail